De Groenteman van Waddinxveen -
RSS

Recente posts

Seizoensproducten
Seizoensgroenten
Seizoensproducten van de lente
Groente en fruit van komend seizoen
Heerlijk van dit seizoen....

Categorieën

Nieuws
Mogelijk gemaakt door

Mijn Blog

Meer groente en fruit eten: hoe doe je dat?

Uit nieuw onderzoek van University College London is wederom gebleken hoe belangrijk groente en fruit zijn. Wie veel groente en fruit eet, vermindert zijn risico op het krijgen van hart- en vaatziekten en kanker. Ook meer groenten en fruit eten? Hierbij praktische tips.Fruit past perfect bij het ontbijt. Doe het in de yoghurt bij de muesli, aardbeien op volkorenbeschuit of banaan of appel op de boterham. Of maak zelf een ontbijtsmoothie met (diepvries)fruit.

Dat tomaat en komkommer lekker is op de boterham weet je waarschijnlijk wel. Maar denk ook eens aan waterkers, paprika en gegrilde groente. Van restjes groente kun je ook makkelijk een groentesoepje maken. Of maak een omelet met lekker veel groente.

Bij het avondeten hoort natuurlijk groente. Maar wist je dat 200 gram verse groente niet altijd 200 gram bereide groente is? Groente zoals spinazie of paksoi slinkt enorm. Je moet er veel meer van klaarmaken om aan 200 gram te komen. En van spruitjes en witlof snij je een hoop weg. Kijk in de groentewijzer hoeveel gram je ongeveer moet kopen. 

Tussendoor is fruit en groente een prima keuze. Gewoon uit de vuist of in een salade, maar je kan ook feestelijk uitpakken. Maak ijsjes van fruit, of een traktatie van fruitspiesjes.

Kies voor seizoensgroente en –fruit: dit is goedkoop en duurzaam. Ook groente uit blik of pot, en groente en fruit uit de diepvries zijn goede opties.


Bron: Voedingscentrum

0 Reacties op Meer groente en fruit eten: hoe doe je dat?:

Comments RSS

Voeg een reactie toe:

Je naam:
E-mailadres: (vereist)
Website:
Reactie:
Maak je tekst groter, vetgedrukt, schuingedrukt en meer met HTML tags. Zo werkt het.
Post Comment
Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint